• Wojewódzki Festiwal Piosenki „Niezapominajka”

07.11.2023

27 października 2023 r. w Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie odbył się VII Wojewódzki Festiwal Piosenki „Niezapominajka”. Młodzi wokaliści z kl. 4-8 oraz szkół ponadpodstawowych prezentowali piosenki nieżyjących kompozytorów, tekściarzy, śpiewaków polskiej sceny muzycznej. Dodatkowo można było wykonać piosenkę w języku angielskim. Naszą szkołę w tym konkursie reprezentowały Maria Mucha i Joanna Zalewska. Dziewczęta zaprezentowały się na scenie bardzo dobrze. Marysia wywalczyła wyróżnienie w kat. piosenka angielska.

• Klasa 3c z wizytą w salonie fryzjerskim

Dnia 30.10.2023r. klasa 3c udała się do salonu fryzjerskiego "Z pasją Paulina Frost". Pani Paulina- właścicielka salonu opowiedziała nam o swojej pracy. Mieliśmy okazję posłuchać o wyposażeniu salonu oraz narzędziach fryzjerskich,którymi posługują się fryzjerzy w czasie swojej pracy. Pani Paulina opowiedziała nam również jak zbudowane są włosy oraz co im szkodzi. Dziękujemy bardzo za zaproszenie oraz miłe przyjęcie.

• Spotkanie z policjantem

07.11.2023

27 października 2023r. klasa 3a gościła na lekcji p. Arkadiusza Grenca, który przeprowadził z
            uczniami pogadankę na temat szeroko rozumianego bezpieczeństwa, nie tylko w ruchu
            drogowym, ale też radzenia sobie w różnego rodzaju trudnych sytuacjach. P. Grenc
            przypomniał dzieciom jakie mają obowiązki jako uczniowie, ale też na czym polega praca
            policjanta. Nie zabrakło również informacji dotyczących bezpieczeństwa w Internecie. Bardzo
            dziękujemy p. Arkadiuszowi za poświęcony czas i przekazaną wiedzę.

• 🏐Powiatowa Liga Minisiatkówki Dziewcząt🏐

05.11.2023

W niedzielę 5 listopada 2023 r. gościliśmy na drugim turnieju PLM dziewcząt, który odbył się w Hali Sportowej Jedynki Pelplin. Na zawody stawiły się 22 drużyny ze Starogardu, Prabut, Gniewa, Morzeszczyna, Kwidzyna i Pelplina, w tym dwie nasze drużyny.

Maja Szulc i Milena Malinowska grające w pierwszym naszym zespole zajęły ponownie wysokie 5 miejsce, a druga drużyna w składzie Zosia Walter, Dobrawa Rakowska i Martyna Murzydło uplasowała się na niezłej 12 pozycji. Zebraliśmy dużo cennego doświadczenia, które z pewnością będzie procentować w przyszłych turniejach.

• KLASA 3B W COLLEGIUM MARIANUM

30.10.2023

Kolejną szkołą, którą zwiedzili uczniowie kl. 3b było Collegium Marianum, szkoła do której uczęszczał nasz patron Biskup Konstantyn Dominik. 24 października przywitał nas i oprowadził po szkole dyrektor ks. Wiesław Szuca. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od modlitwy w najstarszym budynku Opactwa Pocysterskiego, w oratorium, kaplicy Collegium Marianum. Następnie zajrzeliśmy do wirydarza, z którego korzystają uczniowie liceum, refektarza, biblioteki. Mieliśmy okazję zobaczyć sypialnie, sale lekcyjne, a nawet przez chwilę uczestniczyliśmy w lekcji języka angielskiego – wspólnie z uczniami zaśpiewaliśmy piosenkę. Bardzo ciekawe okazały się dla nas inne pomieszczenia tej szkoły: sala rekreacyjna, sala gimnastyczna, a największe emocje wzbudziła siłownia. Miłe też było spotkanie z uczniami, którzy wcześniej chodzili do naszej szkoły. Jesteśmy bardzo wdzięczni ks. Wiesławowi Szuce za możliwość zwied

• WYCIECZKA KL. 3B DO GNIEWU I KWIDZYNA

27.10.2023

25 października 2023 r. uczniowie kl. 3 b pojechali na wycieczkę do Gniewu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zamku zbudowanego przez Zakon krzyżacki. Jego budowa trwała 40 lat. Jest to największy zamek stojący na lewym brzegu Wisły. Pan Adam oprowadził nas po tym ciekawym miejscu. Przedstawił krótką historię zamku, wzbogacając swoją opowieść krótkimi filmami. Zwiedzanie okazało się interesujące, zwłaszcza, że poruszaliśmy się krętymi schodami i mogliśmy z bliska obejrzeć zbroje rycerskie oraz różne przedmioty z dawnych czasów. Najwięcej emocji wzbudziła zamkowa izba tortur. Po zwiedzeniu zamku zjedliśmy pyszny obiad w restauracji „Zamkowa”. Po nabraniu sił mogliśmy zwiedzać miasto. Pani Krysia pokazała nam najciekawsze miejsca. Zwiedziliśmy kościół pw. św. Mikołaja, podziwialiśmy kamienice, poznaliśmy legendę o misiu Maciusiu, który uratował miasto, a nawet zobaczyliśmy ślad jego łapki.

• Przerwa na czytanie!

W czwartek (26 października) cała społeczność naszej szkoły dołączyła do IV Międzynarodowej edycji VIII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie pt. Przerwa na czytanie – bicie rekordu w czytaniu na przerwie.

Tego dnia uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy SP nr 2 przerwy międzylekcyjne spędzili nad książką.

• Dni Kariery w 4b

26.10.2023

Klasa 4b miała przyjemność gościć panią Monikę Borkowską, która z zawodu jest groomerem. Pani Monice towarzyszyły dwie bardzo radosne modelki 🐕🐕 , które pozwalały się czesać i z wdziękiem prezentowały nowe fryzury.

Bardzo dziękujemy za ciekawe zajęcia, dzięki którym zapoznaliśmy się z obowiązkami i trudnościami tego niezwykłego zawodu.

• Międzynarodowy Dzień Białej Laski

25.10.2023

15 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Białej Laski. Z tej okazji w klasach 1-3 odbyły się warsztaty poświęcone funkcjonowaniu i formom pomocy osobom niewidomym. Warsztaty odbyły się w dniach 18-20 października 2023 r. Dzieci miały okazję poznać pomoce wykorzystywane w szkole dla niewidomych: podręcznik napisany pismem Braille'a, białą laskę, pomoce dotykowe do codziennej nauki. Dowiedziały się, że w poruszaniu się osób niewidomych pomaga pies przewodnik i przewodnik osoby niewidomej. Obejrzały filmy: „N jak niewidomy, czyli jak pomóc osobie z dysfunkcją wzroku” oraz „Nazywam się pies, pies przewodnik”. Dzieci z zainteresowaniem wzięły udział w warsztatach. Wiedza i umiejętności, które zdobyły zaowocują w kontakcie z osobą niewidomą.

• Zrób sobie przerwę na czytanie!

23.10.2023

KIEDY?

Już w najbliższy 🅒🅩🅦🅐🅡🅣🅔🅚! Przynieś do szkoły swoją ulubioną książę i dołącz do wspólnego bicia rekordu.

SP nr 2 w Pelplinie dołącza do IV Międzynarodowej Edycji bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie - "PRZERWA NA CZYTANIE".

Liczymy na Was!

Tego dnia uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły będą czytać to co lubią i stanął się częścią pięknego czytelniczego święta.

• Wycieczka klasy 3a do OSP w Gdańsku

22.10.2023

14 października 2023r. uczniowie klasy 3a wybrali się na wycieczkę do OSP w Gdańsku, a dokładnie do Specjalistycznej Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej. Dzieci miały okazję zobaczyć jaki sprzęt używany jest podczas akcji ratowniczych. Dowiedziały się jak działają geofony (czyli urządzenia, które pomagają usłyszeć drobne stukania czy nawoływania osób uwięzionych pod gruzami) oraz ciężki sprzęt używany podczas akcji. Jednak okazało się, że specjalistyczne urządzenia, nie są często tak pomocne, jak dobrze wyszkolone psy. Uczniowie uczestniczyli w szkoleniu psów-ratowników. Oszy i Joda (bo tak miały na imię) spisały się na medal znajdując osoby, które dla celów szkoleniowych ukryły się w gruzach. Strażacy uświadomili nam ile czasu, cierpliwości i pracy trzeba włożyć w szkolenie takich psów, ale przede wszystkim, jak ważną i niebezpieczną wykonują one pracę, pomagając człowiekowi znaleźć osob

• Nagłówek

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.